Friday, March 4, 2011

Próbák...

A felkészítő tábor után elkezdődtek azok is. Kis (nagy) túlzással azt is mondhatnám, hogy többet voltam bent a színházban, mint otthon. Emlékeim szerint nem sorban próbáltuk a jeleneteket, hanem össze-vissza. Szigeti Károly rendező fegyelmet követelt, de mindig nagyon barátságosan mondta el, mit is szeretne látni, hallani a színpadon.
Mindenre odafigyelt. Minden apró részletre. A cigaretta, mint oly sok színházi embernél (valahogy ez ugrott be most, ) elmaradhatatlan kellék volt a keze ügyében.
Nekem voltak azért problémáim a szöveg megtanulásával, csak remélni tudom, hogy ezzel nem voltam egyedül, mondogatta is a jó öreg, hogy már megint nem tudod a szövegedet. (ehhez egy-egy barack is járt a megfelelő helyre)
Egyszer egy alkalommal pedig, miután lement az aznapi penzum, magához hívott és közölte:
-       Most leviszlek a lovas iskolába.
Kicsit elbizonytalanodtam. (Tudtam, hogy van a darabban egy lovas jelenet, mikor a hős, nagyszájú Háry betöri Lucifert a lovat, de álmomban sem gondoltam volna, hogy nekem, kis ötödikesnek még ez is feladat lesz, és életemben nem voltam lóhoz 20 m-nél közelebb.  (A városi gyerek ugye)  :))
De a szerepért mindent!
Határozott lépésekkel követtem a rendező urat, majd megláttam a fekete „szörnyet” a színpad mögött.
Két megtermett jóember alkotta a pacit. Kicsit megkönnyebbültem.
Bár később az előadások alkalmával volt némi ijedtség, mikor valaki helyettesítette a betanult koreográfiában a paci egyik tagját…
De ne ugorjunk előre…folyt. köv…Szabó Dezső

1 comment:

  1. Emlekszel, Dezso? Tilos volt megkornyekeznunk a szinhazi bufet, merthogy ott egeszegtelen, erkolcstelen elmenyben lenne reszunk! Ezt az allitast olyan meggyozodessel mondogattak a tanarok, hogy nekunk muszaj volt elhinnunk!
    Amikor aztan 8. osztalyos koromban Rado Mari osztalytarsamnak koszonhetoen allandoan a szinhaz bufejeben logtunk ennek a fenti allitasnak nyomat nem lattam, tapasztaltam.
    Valoszinuleg a cigarettafustre celoztak, az tenyleg elegge masszivan ott van manapsag is egy atlag szinhazi bufeben. De az erkolcstelenseg alatt vajon mit erthettek? Vagy a szineszek le vannak huzva ezzel a jelzovel, mert masok? Mert oszinteknek kell lenniuk, mert sokkal stresszesebb az egesz eletuk, mert az erzelmeikkel jatszanak a szinpadon minden nap? Hmmmm....
    Engem pontosan ez a resze vonzott abban a korban. Csak akkor meg tabu volt.:)
    Vizin Viktoria

    ReplyDelete