Monday, March 14, 2011

Feri Bacsi - a Megmento

     Feri bacsirol - Horvath Ferencrol mar emlitest tettunk mult heti megemlekezesunkben egy mondat erejeig, de ugy gondolom, hogy a ketfeju sas megerdemli a kulon memoart.
      Feri bacsi "ezer eve" a Katona Jozsef Szinhaz fougyeloje, mindenese, a "rend ore". Nelkule egyetlen musor nem menne zokkenomentesen. Az o hangjatol zeng a hangosbemondo minden eloadas, illetve proba alatt. Az o fegyelmezettsegen all, vagy bukik a darab.
A Hary Janos eloadasok idejen is o ugyelt, egyszer sem hianyzott a pult mellol. Minden alkalommal meggyozodott arrol, hogy a gyerekek idoben szinpadon legyenek, jelenes elott ot perccel szolt a hangosba, hogy keszuljon a korus, vagy az adott szereplo. Ez a hang mindmaig benne cseng a fulemben: a mikrofont szinte bekapta, es felig suttogva kozolte a hivast, hogy a takarasban mindenki hallja a figyelmeztetest, de a szinpadra, illetve nezoterre ne szivarogjon ki a hangja. Magasabb, torkos hangja van, nagyon jellegzetes. Ha befognam a szemem, akkor is felismernem, bar en elonyben vagyok, mivel azota dolgoztam mar vele tobbszor a szinhazban. (Meg is jegyezte, hogy mennyire megnottem, mert amikor legutobb a Haryban jatszottam meg alacsonyabb voltam nala:))
     Feri bacsi olykor-olykor rank szolt a takarasbol, hogy csend legyen, muszaj volt a szigor. Tudta, hogy ha ennyi gyerek megbolondul, akkor elszabadul a pokol, es akkor valoszinuleg neki lett volna kedve leugrani a NIX-be! Senki nem orrolt meg ra, nem lehetett nem szeretni ot. A takarasban viccelodott velunk a probak alatt, illetve amig nem kezdodott el a darab.
     A zenes szindarab alatt keresniuk kellett egy statisztat, aki beoltozik ketfeju sasnak, amikor Orzse a Hej, ket tikom tavalit enekelte. Feri bacsira esett a valasztas ekkor is. Nagyon elveztuk, ahogy atszellemulten kipenderult az ugyelo pultbol mint ketfeju sas, es elkezdett kotkodacsolni. Mig Orzse enekelt, megprobalt csipkelodni, idegesitette ot, ekkor Orzse be-beszolt a madarnak, hogy milyen kenyeskedo, es mennyire valogatja a magokat, akarmit nem eszik meg.
     Az en szemelyes tapasztalatom Feri bacsival: olyan volt o nekem, mint a vedoangyalom, mint a szinhazi potapukam. Remegett a sikeremert, mindig nyugtato szavakkal latott el a darab elott. Mindig segitett a vegszoval.
     Feri bacsi nekem tobb volt, mint egy szinhazi dolgozo, mint egy felnott, mint egy ugyelo. Feri bacsi volt a Bekesseg nekem.

Vizin Viktoria
     




No comments:

Post a Comment